Kvalitetstjek af nogle af landets største universitetsuddannelser
Akkrediteringsrådet har truffet afgørelse om akkreditering af de store jurauddannelser på tre af landets universiteter.
Akkrediteringsrådet har truffet afgørelse om akkreditering af de store jurauddannelser på tre af landets universiteter.
Indlæg af Per B. Christensen, formand for Akkrediteringsrådet, bragt i Politiken d. 1/9 2015: Vi skal have gode uddannelser i hele landet. Det mener vi i Akkrediteringsrådet med største selvfølgelighed, og rådets rolle er at vurdere kvaliteten af uddannelserne og uddannelsesinstitutionerne. Det var derfor med en smule forundring, at jeg læste Camilla Wangs og Per Bennetsens indlæg – deklareret som en analyse – i Politiken d. 26/8
Pr. 1 juli 2015 er Anna Sofie Vedersø Larsen tiltrådt som nyt medlem af Akkrediteringsrådet
Akkrediteringsrådet har på det seneste rådsmøde truffet afgørelser om en række uddannelser, som tidligere har haft problemer i forhold til deres kvalitet, kvalitetssikring og relevans. Alle uddannelserne har siden første påtale hævet niveauet og er nu godkendt af rådet.
Akkrediteringsrådet har netop offentliggjort sin årsberetning for 2014. Beretningen kan læses på rådets hjemmeside.
Akkrediteringsrådet har vurderet kvalitetsarbejdet og truffet afgørelse om institutionsakkreditering af Københavns Erhvervsakademi og UC Sjælland.
Notat om vurdering af professions- og erhvervsrettede uddannelsers videngrundlag
PRESSEMEDDELELSE: Akkrediteringsrådet har truffet den endelige afgørelse om akkrediteringen af Aalborg Universitets bacheloruddannelser i humanistisk informatik. Afgørende, nye oplysninger har medført, at uddannelserne nu får to år til at rette op på de væsentlige kvalitetsproblemer.
Akkrediteringsrådet har truffet afgørelse om de første akkrediteringer af hele uddannelsesinstitutioner. Institutionsakkrediteringen af CBS, DTU, IT-Universitetet, Syddansk Universitet og UC Lillebælt er afgjort.
På et rådsmøde i november afgjorde Akkrediteringsrådet en række ansøgninger om akkreditering af nye og eksisterende uddannelser og udbud.